Thursday, February 10, 2011

makan mahal .

korang semua tahu apa tuh makan mahal? haha , alaa. makan mahal tuh simple je la , kita makan makanan yang mahal-mahal . contoh : secret recipe , papa john's pizza . tuh semua makanan mahal la tuh , dan kita makan makanan yang mahal mcm tuh.

saya ni bukan jenis yang terlalu mewah bila bab pemakanan ni , WALAUPUN saiz badan saya agak-agak macam ni , saya jarang makan makanan mcm nie DULU. sejak masuk MMU nie , baru saya kenal apa tuh kenny rogers , chicken rice shop , famous amous , haha . kenapa? nak kata saya menipu ke ? oh jangan . keluarga saya lebih mementingkan kesederhanaan . abah taksuka anak-anak dia membazir atas benda-benda macam ni. boleh makan , tapi jangan selalu. dan mak pulak bukan jenis yang suka makan benda-benda alah macam ni , dia lebih kepada kemelayuan . makan kat kedai tomyam , order ikan sekor , kangkung and tomyam pastu bawak anak-beranak dia makan lagi selesa. best pon best . saya setuju ! :) kami lebih suka lepak kat kedai-kedai tomyam macam tuh , baru sedap makan . ni nak makan nasik goreng ape benda ntah dah sampai 7 rggt lebih. padahal makanannya bukanlah sesedap mana pon. sedap lagi nasik goreng campak-campak saya je . :P tapi ye lah , saya bila dah sampai melaka nie baru kenal semua benda nie kan , so macam agak BATAK jugak la. hihi.

seronok memang seronok bila dapat makan mahal , tapi kena pastikan makanan yg mahal tuh sedap la. kalau tak , menggigil je tangan nak keluarkan berpuluh-puluh ringgit nak bayar makanan yang ntah hape hape. kann ? dan disebabkan makan mahal selalu la , saya sering kekurangan wang . isk isk. sedihh kot. sepatutnya 15 ringgit sehari untuk duit makan , tapi terpaksa pakai berpuluh2 ringgit sehari untuk makan makanan mahal.



sorry , gambar agak kecik :P



kalau dulu , masa stay kat ipoh . ade jugak la nampak kedai-kedai mcm nie , tp tk berani nak masuk . so just tau nama je la . kalau nampak kat iklan , rasa mcm teringin sangat . HAHA , sumpah takboleh blahh . mak abah takpernah ajar anak dia hidup mewah . lagipun kami bukanlah golongan kaya-raya so biar bersederhana sudahh. happy pon happy :) saya nie kiranya golongan yang agak mewah jugak la , sebab anak bongsu and selalu dapat apa yang saya nak. tapi saya jarang mintak pape kat mak abah . selalu mak abah yang bagi. tapi kalau duit , selalu la mintak . "mak , nak duit . nak beli topup." huhu. "mak , nak duit belanja . nak kua jap." hehe . sekarang dah takde dah mintak macam tuh . sbb dah dapat duit belanja sendiri kan ? dulu kalau pergi kedai ke mane mane ke , mst suke duduk dekat2 dengan mak mintak itu ini. kalau nasib baik , dapat la. nasib tak baik mesti keluar ayat mcm ni , "takcukup lg ke barang kat rumah?" haha . smp mak cakap saya nie kuat menempek mak. haha . tahu menempek tuh apa? menempek tuh lebih kurang manje2 dengan mak sebab nakkan sesuatu. haha . act , jawapan dia kurang tepat sbb saya taktau ape maksud dia. tau cakap je . :P macam yg saya ckp , saya taksuke meminta . terima kalau diberi. hehe . cume bile dengan mak tuh je , kadang2 nak manje sikit kan ? sbb tuh suke menempek dgn mak :P rindu mak ! :)

dah tahu dah , apa yang saya membebel kat atas nie macam dh lari tajuk . haha . cuma itu je la yang saya nak cakap pasal makanan mahal nie. so bagi student-student macam saya , kurang-kurangkan lah makan makanan mahal. jangan jadi mcm saya eh ? :P renung-renungkan dan selamat beramal :)

No comments: