Sunday, March 13, 2011

lawak yang tak jadi ok?

tau takpe. aku tau sekarang memang takde sape yang tengah gelak sebab sesuatu yang lawak , sebab aku taknampak ape yang lawak pun sekarang nie. paham ? benda sekarang bukannye kes main-main ke ape , nie melibatkan nyawa , bencana alam , so tolong la lebih sensitif . jangan sampai orang mempertikaikan apa yang kita buat , satu dunia pandang serious pasal benda nie , kita boleh jadikan benda nie sebagai bahan lawak pulak. dahtu , takde sape nak gelak pon . kena kutuk ada la. haishh . ape la nak jadi. jangan terlalu nak melawakkan benda yang sedia serious , dan jadi lebih profesional. kalau lepas nie , benda nie jadi kat kita dan orang mempertikaikan benda tuh macam mana ? jadikan benda tuh sebagai bahan lawak , apa yang kita rasa ? tak ke keluar api kat dua-dua belah telinga nie. so fikir-fikirkan la perasaan orang lain sebelum buat sesuatu benda .



karikatur yang dilukis dan diletakkan dalam akhbar berita harian . hell-no , isu sensitif kot. jangan nak main-main sangat la !




upset gila bila baca , ini ke sensitiviti rakyat malaysia sekarang nie ? sampai benda yang serious pon boleh dibuat main-main . tau la rakyat jepun tuh popular dengan ultraman , doremon semua . tapi itu hanya sekadar pembuatan animasi , bukan untuk dijadikan benda yang realiti. faham kan ? be more profesional ok , budak kecik pun rasanya tau kot benda-benda macam ni.

update : makin lama makin meningkat jumlah korban yang ada kat jepun , hopefully yang masih selamat tuh dapat bertahan dengan tsunami ni. serious kesian . :(









p/s : always pray for their safety . sekarang , dunia dah akhir zaman . bencana alam mengelilingi kita sekarang nie :( ya allah , selamatkanlah aku dan keluarga aku . dan juga orang-orang disekeliling aku . aminn :(


much love ,

2 comments:

Aisya J said...

Sangat memalukan nama Malaysia bila dorang buat macam ni. Famous terus dkt CNN pulak tu. Haishhh. *emo lebih HAHA

nana saharuddin :) said...

tau takpee , malu sangat oh. ntah hape2 . kalau benda buruk , mst cepat je smp kat pengetahuan org lain . huu