Sunday, December 7, 2008

raya haji, lembu dan dot dot..

herlow!
raya haji kembali lagi. ngee
bile sebut pasal raya haji, mesti ape yang terlintas dalam pikiran akuh adalah lembu.haha.. yela, dari akuh kecik sampailah sekarang, tiap-tiap kali raya haji mesti akuh ajak hero-hero akuh bawak akuh pergi tengok sembelih lembu. mestila, lembu nie diibaratkan macam kawan baek akuh.. haha.. kadang-kadang tuh mama boleh kata akuh nie spesies lembu sebab tapenah miss tengok penyembelihan berlaku..yela mama ooi!

and makan tyme!!
menu utama family Haji Saharuddin dan Hajah Rabitah tentu-tentunya "mee sedap"..tapi bukan mee sedap yang dalam iklan mee segera tuh.. no no no!! menu nie menu tradisi turun-temurun..sape yang rasa mesti terangkat..huhu..
dan kuah yang mesti ada waktu ari raya mestila kuah kacang kan..itu semestinya..sebelum petang raya sure licin periuk belanga kat dapur tuh kitorang licinkan..tapayah tunggu tetamu datang, kitorang jadi tetamu yang ta diundang..hehe..

yang pasti, hari raya nie dan yang sebelum-sebelumnya sure meriah dengan kehadiran kitorang sebagai waris-waris Haji Saharuddin dan Hajah Rabitah...

THE END!

No comments: